Collection of take away foil boxes with healthy food. Set of containers with everyday meals - meat, vegetables and law fat snacks on white background, top view
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Nada más traicionero que un alimento saludable que en realidad no lo es. Lo peor es que existen muchos productos que popularmente están catalogados como saludables, cuando en realidad, lo único que logran es hacer engordar. Aquí te presentamos una lista, para que no te confundan.

Granola

Su apariencia ha hecho creer a muchos que desayunar fruta y granola es de lo más saludable. Sin embargo, no lo es. Esto debido a que contiene una gran cantidad de azúcar, que junto con la que contiene la papaya o el melón, se convierten en prácticamente, un postre.

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✨ GRANOLA MAISON✨⁣ La semaine dernière j'ai encore fait du granola ! J'adore ça … un peu trop ! Il est vraiment trop bon, beaucoup plus sain que celui du commerce qui est plein de sucres !⁣ Et comme à chaque fois, vous avez été nombreuses à me demandé la recette en story, je vous la donne donc ici pour que vous puissiez l'enregistrer ☺️⁣ 👉100g de flocons d'avoine.⁣ 👉50g de son d'avoine.⁣ 👉50g de quinoa soufflé⁣ (vous pouvez remplacer par 200g de flocons si vous n'avez que ça sous la main).⁣ 👉50g de noix diverses (noix, pécan, cajou, graines…).⁣ 👉2 CàS de purée d'amande (ou de cacahuètes).⁣ 👉80ml de lait d'amande.⁣ 👉1 CàS d'huile de coco.⁣ 👉1 CàS de sucre de coco (ou sirop d'érable ou d'agave).⁣ Tout mélanger et mettre 30 minutes au four à 175°⁣ Laisser refroidir et ajouter un peu de pépites de chocolat si vous aimez ça 😁⁣ ➖➖➖➖➖⁣ #mangersainement #mangersainetbon #mangermieux #reequilibrage #repriseenmain #recettevegan #vegetarien #maigrir #positive #healthybody #veggiecoach #petitdejeuner #granola #maigrirsansregime #fitnessfoodie #motivation #instadiet #perdredupoids #viesaine #mangerequilibre #mangerbouger #onlacherien #foodblogers #healthyfood #mangerbien #thegoodmiam

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Jugo de naranja

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La razón principal es por la cantidad de azúcar que contienen y por la poca fibra que pueden contener. Además de que las propiedades de la Vitamina C pueden desaparecer si el jugo no es recién hecho.

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I am finally getting over a massive case of who knows what. Dear cold and flu season- can we be over already?… So today I was thinking about good old vitamin C. How many of you drink orange juice when you get sick?! It’s a staple right?… I know I was chugging it this past weekend. . Orange juice, as we all know, is a rich source of vitamin C. A vitamin famously known to help the immune system. It also contains potassium and folate. But have you ever thought about what else is largely sitting in your glass of “O.J.”? . Depending upon the brand you buy you may be getting a whole cup of refined sugar vs. legit 🍊 oranges… so make sure to read the label next time you pick up a bottle! . REMEMBER: Unless you see the words “100% fruit juice” you are getting something with additives. The “real deal” will be a little more expensive which is also a key indicator that your getting actual O.J. And if you ever see the words “high fructose corn syrup”…. know that’s a form of table sugar added in. And refined sugar = no good. . Also, ever wonder what “from concentrate” really means? This simply means they have extracted water from the juice (think of the frozen juices you buy in the tubes). They can still be a completely healthy source of juice for you…. AS LONG AS you are buying 💯 % juice. So next time your sick feel free to reach for some juice, just make sure to read the label and know what you’re putting in your body! . Here’s to a healthy start to a new week! . . . #resilienteats #orangejuice #nutritioneducation #nutritionist #noaddedsugar #knowwhatyoueat #sickday #healthyeatinghabits #nutritiontips #findingresilience

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Frutos secos

Son aconsejados para los deportistas que quieran aumentar la masa muscular, pero no para aquellas personas que no realizan actividad física prolongada. Es importante advertir que sí son un alimento saludable, ya que contienen fibras y grasas benéficas, sin embargo lo recomendable es comer pocas a la semana.

Ensalada César

Su caso sucede con muchas ensaladas: verduras de poco aporte nutricional acompañadas de aderezos calóricos. En específico, la ensalada césar contiene lechuga, pollo que puede ir empanizado, croutones y aderezo hecho con anchoas, ajo, huevo, mostaza, aceite de oliva y queso parmesano.